dilluns, 28 de juliol del 2014

Trilogia "Divergent"




La Trilogia Divergent està formada per tres novel·les: Divergent, Insurgent i Lleial, escrites per la Veronica Roth. En castellà estan publicades per Molino, mentre que en català ho ha fet Estrella Polar. Cada llibre està al voltant dels 19 €. També hi ha edició digital. El primer llibre de la saga ja ha estat portat al cinema, amb el mateix títol, Divergent.




La Tris és la jove protagonista dels tres llibres, ambientats en un món post-apocalíptic on conviuen cinc faccions. La trama comença en la cerimònia on la Tris ha de triar facció i totes les aventures i desventures que li poden passar al llarg dels tres llibres, on conviuen les lluites, traïcions i amors.

De lectura fàcil, entenc l'èxit que han tingut entre el públic adolescent. No és que sigui gran cosa, però si aquesta literatura ha de servir per captar nous lectors o fer que els joves llegeixin més, a mi ja em serveix. La trilogia comença amb un primer llibre que té força, però que la perd als altres dos. Una barreja entre Harry Potter, sèrie que té un univers molt més definit i molt millor escrit, i Els jocs de la fam, amb molts paral·lelismes amb Divergent, i que em va agradar més en el seu moment.

2 comentaris:

jomateixa ha dit...

Jo els vaig llegir tots i també em va semblar una mica com dius tu, que té semblances amb altres, però les meves filles (adolescents)es van llegir els tres llibres dels jocs de la fam i també aquests tres de la saga Divergent i també s'empassaran totes les pel·lícules i jo amb elles. Està bé que hi hagi llibres que siguin capaços de fer lectors adolescents amb totes les altres distraccions que tenen.

Eloy ha dit...

Totalment d'acord. Encara que no siguin les meves lectures favorites, si això serveix perquè els adolescents llegeixin i deixin una mica de banda les màquines, em sembla perfecte. Ja tindran temps de llegir d'altres coses si aconsegueixen enganxar-se. Espero que les lectures a l'IES siguin millors que les que vaig haver de llegir jo, que crec que tiraven cap enrere a molts estudiants.