dissabte, 24 d’octubre del 2015

Besòs Mar



Besòs Mar és una novel·la del Lluís Bosch, publicada per Alrevés dins la col·lecció Crims.cat. És el 18è títol de la col·lecció i val 16 €. Per cert, l'obra va guanyar el 2n premi Memorial Agustí Vehí - Vila de Tiana de 2015. Vaig comprar-la a la Setmana del Llibre en català i vaig tenir el plaer de conèixer al Lluís i que me la signés. Ara tocava la ressenya (he estat enfeinat i mandrós darrerament).

En aquest llibre, un policia gairebé jubilat ha d'investigar l'assassinat d'un jove crucificat a una platja de Barcelona poc abans de la inauguració del Fòrum de les Cultures el 2003. A més a més, ha de lluitar vers el seu passat, l'arribada dels Mossos, el seu company i superior, el càncer de la seva dona i els seus dimonis.

Al llarg del llibre, els seus fantasmes, una bruixa i l'alcohol faran que l'inspector Crespo viatgi per Barcelona (per la Barcelona més bruta i més dura) i ens deixi retalls onírics, màgics o qui sap si inventats o no gaire ben interpretats de la seva vida.

M'ha agradat molt el llibre. L'autor escriu amb duresa, és cru, crític, àcid. I com l'anterior que havia llegit d'ell (Aire brut), té aquest component esotèric que el fa diferent al que s'acostuma a publicar. La meva dona i jo els hem llegit els dos. Ella prefereix Aire brut; jo, Besòs Mar. Una bona lectura, però has d'estar preparat. No és un llibre alegre... i encara que el Lluís digui que no, és molt negre ;)

Altres llocs on en parlen: