dimecres, 18 de març del 2009

El llibre de les mosques



Acabo de llegir El llibre de les mosques d'Emili Teixidor i m'ha encantat. Al principi em va costar entrar una mica, però a poc a poc, et vas endinsant i el llibre et captiva.
Explica la història de l'Eulàlia, mestra jove que va a parar a un poble d'Osona poc després del final de la Guerra. Allà es troba una societat tancada, plena de secrets, amb misteris, assassinats, religió, prostitució, vicis amagats i un llibre secret, El llibre de les mosques.
El llibre canvia entre el temps de la transició, els records de la jove mestra i fragments del Llibre de les Mosques. Una gran novel·la, guanyadora del Premi Sant Jordi de 1999.
Està publicat per Proa i val uns 10 € en l'edició de butxaca i uns 20 € en tapa dura.


2 comentaris:

Anònim ha dit...

No has pogut resistir i has tingut d'acabar-lo. Fa temps que el vaig llegir i recordo que em va deixar un molt bon regust de boca.
Com ja saps la meva família és de la comarca d'Osona i conec bé l'ambient d'aquella comarca. Evidentment els meus pares m'han explicat moltes històries de quan eren joves, entre elles anècdotes de "Cala Bruta" la casa de barrets de Vic. Molt similar al que explica el Teixidor en la seva història.

Eloy ha dit...

Al final m'ha captivat molt i no podia deixar de llegir.
Per tot arreu hi havia cases de barrets... ;)