dissabte, 14 de febrer del 2015

Ànima



Ànima és una novel·la del Wajdi Mouawad, l'autor de l'aclamada obra de teatre Incendis, publicada per Edicions del Periscopi, amb un  preu de 19 €.

En aquest llibre, en Mouawad explica com el protagonista, en Wahhch Debch troba morta la seva dona. Des de llavors, comença a buscar l'assassí d'ella. Al llarg del camí, com si es tractés d'una road movie, tots els animals que es troben amb ell van narrant el que va succeint. En Wahhch, situat al present, trobarà les arrels més profundes del seu passat.

Un llibre impactant, ple d'escenes dures o molt dures. La narració dels animals, sota el seu punt de vista genial. I la barreja de novel·la negra, road movie i retorn al passat, molt ben feta. Una novel·la estranya, forta, alhora que imprescindible.

2 comentaris:

Sergi ha dit...

Encara no he trobat ningú que en parli malament, però no m'he convençut de llegir-la precisament perquè tothom diu que és molt dura. Amb la teva descripció m'has fet dubtar, en breu has aconseguit interessar-me... veurem si acabo caient en la temptació...

Eloy ha dit...

Jo també tenia els meus dubtes, però la meva dona l'havia llegit i me la va recomanar especialment. Normalment, té molt bon criteri. Quan em diu que no cal que em llegeixi un llibre o quan em diu que hauria de llegir-lo, gairebé sempre l'encerta.