dilluns, 25 de juliol del 2016

Tota la veritat, de la Núria Cadenes



Tota la veritat és una novel·la de la Núria Cadenes. Està publicada per La Magrana dins la col·lecció La Negra. Em va costar 12 €. Va obtenir el VII Premi Crims de Tinta.

El llibre comença amb la mort d'un personatge important, en Robert Mascaró, al seu lloc de vacances. Al poble, tota la gent que el coneixia, amics, coneguts i saludats, cadascú veu aquesta mort o la sent de maneres diferents. A més a més, hi pugen tot de personatges que coneixien al mort o que han d'escriure sobre aquest fet. La vídua, molt trista. L'advocat, s'encarrega dels preparatius. Els periodistes, cobrint el succés. Un antic amic de la víctima, vol escriure sobre la seva mort. Polítics, policies,... I amb el punt de vista de tots els personatges, es va construint el relat a poc a poc. Des del principi, on no sabem res de res, fins el final, en que descobrirem tota la veritat.

Em va costar molt entrar en el llibre ja que els llibres que tenen tants personatges i aquests fan servir el seu punt de vista em maregen bastant. Trobo que l'autora fa un bon exercici literari, original i molt ben trenat, amb un bon sentit de l'humor a estones. Al final, aconsegueixes entrar en la novel·la i t'acaba impactant.

També en parlen a:

2 comentaris:

Sergi ha dit...

Ja he llegit unes quantes ressenyes d'aquest llibre perquè em va cridar l'atenció, però resulta que totes tenen alguna pega o altra... al final em queda idea de que grinyola per algunes bandes i no m'acabeu de convèncer... mentre m'ho penso, a veure si vaig buidant una mica la lleixa de pendents...

Eloy ha dit...

Endavant amb els pendents, mentre t'ho penses ;)