dilluns, 15 d’agost del 2016

El crepuscle dels afortunats, de Juli Alandes



El crepuscle dels afortunats és una novel·la del Juli Alandes. Està publicada per La Magrana dins la col·lecció La Negra, amb el núm. 5. Em va costar 4,95 €.

En Miquel O'Malley és un inspector dels Mossos que està de baixa, deprimit i gairebé sempre borratxo. Un superior li ofereix un cas per tal que es torni a posar les piles. Haurà de fer-se passar per un guarda forestal del SEPRONA i anar fins a València per investigar el cas de tres morts. El que en principi sembla un afer de gelos, esdevé una trama corrupta immobiliària amb diferents ramificacions.

No fa gaire, vaig llegir un llibre del mateix autor, La mirada del cocodril, en el que sortia aquest personatge, en Miquel O'Malley, i em va cridar l'atenció. Tinc una altra novel·la del mateix protagonista, Crònica negra. M'agrada com escriu l'autor, tot i que al principi em costa acostumar-me al valencià.

També en parlen a: