dilluns, 5 de setembre del 2016

La tarda negra, a la Setmana del Llibre en català 2016


El passat dissabte 3, vam tornar a anar a la Plaça de la Catedral de Barcelona per tal de passar la tarda més negra possible ;)


Com que vam arribar d'hora vam passar per la caseta de Llegir en català i vam aconseguir la següent collita, els dos darrers llibres de Crims.cat i L'home de lava, que serà el primer llibre del Club de Lectura Llegir en català d'enguany.



Com a regal per la compra feta, una bossa de Llegir en català.


Llavors, va ser el moment de seure i esperar. Unes quantes proves de so i el conductor de la tarda, el Jordi Milian (responsable del bloc i web L'Illa dels Llibres), va presentar la primera activitat, el lliurament del VI Premi L'Illa dels Llibres a la Maria Carme Roca per la novel·la A punt d'estrena





Era un acte que no havíem previst, però la presentació i les paraules de l'autora ens van interessar molt.


A continuació, el mateix presentador va xerrar amb l'autor Jordi Pijoan sobre la seva novel·la Els àngels de Sóar. Potser el llibre estarà bé, però la xerrada no em va interessar molt, la vaig trobar un xic avorrida i em distreia amb una mosca. Si algú llegeix el llibre i l'agrada, qui sap si faré l'intent.


Després, el Jordi Milian i la blocaire Mixa, van presentar al Sebastià Bennasar per parlar de la seva darrera obra, Un oceà de memòria. Tot i que em va agradar molt tot el que es va dir, no la vaig comprar, almenys de moment. He llegit alguns llibres del Sebastià i és un molt bon autor que té una prosa deliciosa. Em va agradar molt El país dels crepuscles i em va entusiasmar Cants de Sirena Negra. Potser no era el moment...



El Sebastià ja no va marxar del petit escenari i va xerrar amb l'Elena Torres sobre el llibre La puta d'oros. Aquest llibre el vaig guanyar en un sorteig i és un dels que he de llegir properament. Una molt bona xerrada.



I per acabar, una festa, el cinquè aniversari de Crims.cat, amb la presència dels impulsors de la col·lecció, de molts dels autors i traductors que han participat en les 25 novel·les publicades de moment. A més a més, hi ha 2 antologies de relats i 3 assaigs que es podrien considerar part de la col·lecció. Com que no vull deixar-me ningú, només citaré el meu admirat Àlex Martín Escribà (em vaig quedar amb les ganes de parlar un minut amb ell) i el mestre Andreu Martín (sempre un plaer escoltar-lo). A més a més, agrair a l'editorial Alrevés, igual que van fer alguns dels autors, la bona feina que estan fent. Si voleu descobrir qui més hi havia, us poso unes quantes fotos (la dels colzes és meva, les altres les manllevo) i proveu a descobrir qui més hi havia.


Foto de l'Ilya Pérdigo

Foto de l'Ilya Pérdigo

Foto publicada al Facebook del Rafa Melero



En algunes fins i tot hi sóc. Buscant a Wally ;)

Foto publicada al Facebook del Rafa Melero


De tornada, al tren, vam parlar del llibre de la Maria Carme Roca i en arribar a casa el vaig comprar en versió digital pel Kindle.


I això va ser tot per aquest any. A veure si el proper any, puc anar una altra vegada.