diumenge, 30 d’octubre del 2016

La chica danesa, del David Ebershoff



La chica danesa és un llibre escrit pel David Ebershoff l'any 2000. Va ser publicat per Anagrama el 2001, tot i que jo vaig comprar la tercera edició, dins Panorama de narrativas amb el núm 477, el 2016. Em va costar 19,90 €.

El llibre, tot i que no és una biografia fidel, està basat en la vida del pintor danès Einar Wegener, conegut per ser el primer transsexual en fer-se un canvi de sexe complet. Al llarg del llibre, veiem com l'Einar, en un principi animat per la seva dona i pintora, Greta, es va convertint en Lili, primer només fent servir robes femenines per tal de posar per la pintora i després perquè la personalitat de Lili es fa més important i va arraconant l'Einar, fins el moment que decideix a operar-se per convertir-se en una dona.

Vaig veure la pel·lícula i em va agradar força. Llavors vaig decidir comprar el llibre, que m'ha agradat encara més. Tot i que hi ha diferències notables entre film i novel·la, els dos són genials.