dimecres, 7 de juny del 2017

La Bíblia valenciana, del Rafael Tasis




La Bíblia valenciana és un llibre del Rafael Tasis. Està publicat per Tres i Quatre dins la col·lecció El Grill amb el núm 26 i em va costar 2 € al Re-read de Sabadell.

La novel·la és del 1944 i va ser publicada per primera vegada el 1955 i explica la història de la trobada d'un exemplar incunable, que és desitjat per tot un seguit d'homes relacionats amb les lletres. Així, hi ha assassinats, traïcions, enamoraments i investigacions policials i periodístiques que ens portaran a la resolució del misteri.

No és una novel·la actual però es pot llegir força bé, no ha envellit malament. No és el tipus de novel·la negra que m'agrada més, però situada en el seu temps, obra d'un autor exiliat, escrita en català en temps difícils, fa que tingui un plus. En resum, val la pena llegir-la. Està ben escrita, la trama és interessant, hi ha un parell de girs sorprenents i és un clàssic. I els clàssics cal que es coneguin. I els pioners han de ser reconeguts. Vaig conèixer al Tasis per un assaig, i es va convertir en un dels meus pendents, fins que un dia el vaig trobar al Re-read. El preu el fa millor encara.

També en parlen a: